Ramble featuring Pumpkin Folk returns to Petawawa
Retour à Petawawa du Ramble avec Pumpkin Folk

The Petawawa Ramble featuring Pumpkin Folks brought together locals, businesses and visitors for a weekend of harvest-themed fun.
From Oct. 14 to 16, people took part in a variety of activities and events including workshops, tastings, contests and activities such as the Harvest Walk Portrait Sessions, the Ultimate Werewolf Game, Pints and Gourds, photo scavenger hunt, best pumpkin folk contests, children’s games, a pig roast, live music, and a harvest vendor market.
“Another Ramble in the books,” said Christine Mitchell, Petawawa’s Economic Development Officer. “We are thrilled with the number of people who came out and braved the mixed bag of weather to participate in all the wonderful events and activities hosted by local businesses.”
Residents were also invited to decorate their homes throughout the first half of October. Prizes were awarded to the best pumpkin folk display in a ceremony that kicked off the fun on Friday.
The first-place winner in the Unique Display was given to Heather Jobe for her “Lego Pumpkin.” In second place was “Fishing Lobkins” by Janessa Warren, and Julie Pilatzke’s “Blue Man Group” was designed to raise awareness of Type 1 diabetes.
The Best harvest display with a theme was given to “Barn Dance” by Bruce and Brenda Gillies. This animated display featured music and moving parts. For every person who sent them a selfie of themselves dancing with the creation, the couple donated to the Petawawa Pantry.
“We wanted it to be interactive,” said Bruce, adding the design was Brenda’s idea.
The second place was given to the Petawawa Housing Corporation, and in the third place was the “Halloween Witch” created by Sandy Mccauley.
Over 60 businesses and organizations participated in the 2022 Pumpkin Folk display and contest.
Terry Waito Homes was the Best Business Pumpkin Folk Display. In the same category, in second place, was Starz in Motion Dance Studio, and Bright Eyes and Bushy Tails took third place. The award for the Best Community Display went to St. John’s Lutheran Church. End of the Leash Pet Boutique won the prize for the Best Harvest Display with a Theme.
The Public’s Choice was the Country Cupboard, the Crowd Favourite was The Shed, and the Judges’ Overall Choice was Starbucks.
The competition was made possible through sponsorship from Mike’s Hardware Doors and So Much More, Cindy Sell Re/Max Realty, McKie Pools and Spas, Mount Molson Dairy Bar, End of the Leash Pet Boutique, H&H Construction and CNL.
Click on an image to enlarge
Photos: Patricia Leboeuf, Journal Petawawa Post.
Retour à Petawawa du Ramble avec Pumpkin Folk

Le Ramble featuring Pumpkin Folks de Petawawa a rassemblé des habitants, des entreprises et des visiteurs pour un week-end de plaisir lié à la récolte.
Du 14 au 16 octobre, les gens ont participé à une variété d’activités et d’événements, notamment des ateliers, des dégustations, des concours et des activités telles que les séances de portrait de la marche de la récolte, le jeu du loup-garou ultime, les pintes et les gourdes, la chasse au trésor photographique, les concours du meilleur folklore de citrouilles, les jeux pour enfants, un rôti de porc, de la musique en direct et un marché de vendeurs de récoltes.
« Un autre Ramble dans les livres », a déclaré Christine Mitchell, agent de développement économique de Petawawa. « Nous sommes ravis du nombre de personnes qui sont venues braver le temps mitigé pour participer à tous les merveilleux événements et activités organisés par les entreprises locales ». Les résidents ont également été invités à décorer leurs maisons tout au long de la première moitié d’octobre. Des prix ont été décernés à la meilleure exposition de citrouilles folkloriques lors d’une cérémonie qui a donné le coup d’envoi des festivités vendredi.
Le premier prix de l’exposition unique a été décerné à Heather Jobe pour sa «Citrouille Lego». En deuxième place, on trouve «Fishing Lobkins» de Janessa Warren, et «Blue Man Group» de Julie Pilatzke, conçu pour sensibiliser au diabète de type 1.
Le prix de la meilleure exposition de récolte à thème a été attribué à « Barn Dance » de Bruce et Brenda Gillies. Cette présentation animée comportait de la musique et des pièces mobiles. Pour chaque personne qui leur envoyait un selfie d’elle-même en train de danser avec la création, le couple faisait un don à la Petawawa Pantry.
« Nous voulions que ce soit interactif », a déclaré Bruce, ajoutant que la conception était l’idée de Brenda.
La deuxième place a été attribuée à la Société de logement de Petawawa, et la troisième place a été attribuée à la « sorcière d’Halloween » créée par Sandy Mccauley.
Plus de 60 entreprises et organisations ont participé à l’exposition et au concours du 2022 Pumpkin Folk.
Terry Waito Homes a remporté le prix de la meilleure exposition de citrouilles folkloriques. Dans la même catégorie, le studio de danse Starz in Motion a obtenu la deuxième place, et Bright Eyes and Bushy Tails la troisième. Le prix de la meilleure exposition communautaire a été décerné à l’église luthérienne de St John. La boutique pour animaux End of the Leash a remporté le prix du meilleur étalage de la récolte avec un thème.
Le choix du public était le Country Cupboard, le favori de la foule était The Shed, et le choix général des juges était Starbucks.
Le concours a été rendu possible grâce au parrainage de Mike’s Hardware Doors and So Much More, Cindy Sell Re/Max Realty, McKie Pools and Spas, Mount Molson Dairy Bar, End of the Leash Pet Boutique, H&H Construction et CNL.
Cliquez sur une image pour l'agrandir.
Photos: Patricia Leboeuf, Journal Petawawa Post.